Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

Κείμενο 1

Ένα διαζύγιο είναι σχεδόν πάντα μία αρνητική εμπειρία – για το ζευγάρι αλλά ιδιαίτερα για τα παιδιά. Για τα μικρά παιδιά είναι πολύ σημαντικό ότι έχουν και τη μητέρα και τον πατέρα τους. Αλλά τα παιδιά επίσης χρειάζονται τους γονείς τους όταν είναι στην εφηβεία. Αν έχουν προβλήματα είναι καλό να μπορούν να μιλούν με τη μητέρα ή με τον πατέρα τους. Ένας χωρισμός σε αυτή την περίπτωση μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις και μπορεί να τραυματίσει τα παιδιά αισθηματικά. Παρόλο που οι ενήλικες συχνά προσπαθούν να διατηρήσουν φιλικές σχέσεις, πολλές φορές υπάρχουν καβγάδες και διαφωνίες, για παράδειγμα αν οι γονείς δεν συμφωνούν πότε τα παιδιά μένουν με τη μητέρα και πότε μένουν με τον πατέρα τους. Εκτός απ‘αυτό, τα παιδιά μπορούν να έχουν προβλήματα στο κοινωνικό τομέα, αν για παράδειγμα είναι πολύ λυπημένα, δεν κάνουν τίποτα και δεν συναντούν πια τους φίλους τους.

Κείμενο 2

Μαρία: Ελένη, σου αρέσει να κάνεις ταξίδια στα κράτη της Ευρώπης;

Ελένη: Ναι, μου αρέσει πολύ. Έχω πάει ήδη στα πολλά κράτη της Ευρώπης και έχω έρθει σε επαφή με τον κόσμο εκεί. Έτσι γνώρισα πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς και κουλτούρες.

Μαρία: Ήσουν σε κάποια χώρα για ένα διάστημα;

Ελένη: Ναι, πέρασα ένα χρόνο στη Γαλλία. Στην αρχή ήταν λίγο δύσκολο γιατί έπαθα πολιτισμικό σοκ. Μετά μερικές εβδομάδες όμως συνήθισα στο γαλλικό τρόπο ζωής.

Μαρία: Πιστεύεις ότι υπάρχουν περισσότερες διαφορές ή περισσότερες ομοιότητες μεταξύ των ευρωπαϊκόν εθνών;

Ελένη: Πιστεύω ότι πρέπει κανείς να διαφοροποιήσει. Για παράδειγμα, στην πολιτική υπάρχουν ομοιότητες γιατί υπάρχει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα έθνη συνεργάζονται στο πολιτικό τομέα. Αλλά υπάρχουν διαφορές στο πολιτισμό γιατί τα έθνη διατηρούν την κουλτούρα τους. Μερικά έθνη χαρακτηρίζονται από την ανοικτή κοινωνία τους. Άλλα έθνη έχουν παραδοσιακά έθιμα.

Μαρία: Ναι, νομίζω ότι πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στις διαφορές και η ιστορία των κρατών που είναι πολύ διαφορετική.

Κείμενο 3

Ελένη: Μαρία, τι έκανες το περασμένο σαββατοκύριακο;

Μαρία: Το Σάββατο ήμουν στον κινηματογράφο με τους φίλους μας. Είχε πολύ κόσμο. Γιατί δεν ήρθες και εσύ;

Ελένη: Η αδελφή μου και εγώ είχαμε εισιτήρια για το θέατρο. Την αδελφή μου την ενδιαφέρει πολύ το θέατρο και επειδή με επισκέφτηκε το σαββατοκύριακο ήταν καλή ευκαιρία να πάμε στο θέατρο μαζί. Τι είδου ταινία είδες;

Μαρία: Οι άλλοι ήθελαν να δουν ένα θρίλερ αλλά τους έπεισα να δόυμε μια κωμωδία γιατί δεν μου αρέσουν τα θρίλερ. Η ταινία ήταν πολύ αστεία και μετά την προβολή πήγαμε να πιούμε κάτι. Ψυχαγωγηθήκαμε πολύ. Πώς ήταν το θέατρο;

Ελένη: Είδαμε ένα δράμα και η παράσταση ήταν εξαιρετική. Οι ηθοποιοί έπαιξαν πολύ καλά και πήραν πολλά χειροκροτήματα. Στο τέλος ήρθε και ο σκηνοθέτης στην σκήνη.

Μαρία. Αυτό ακούγεται καλό.

Ελένη: Ναι, και τώρα η αδελφή μου ονειρεύεται να γίνει φημισμένη ηθοποιός στο θέατρο.

(Henrike Gattermann)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου