Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Redewendungen mit dem Wort -Fuß



Εκφράσεις

Είναι με το ένα πόδι στον τάφο, κι όμως δεν σταματάει να δουλεύει!
Κάτσε να σε δούμε και λίγο, όλο στο πόδι είσαι!
  • με τα πόδια : περπατώντας
Πήγε στο σταθμό με τα πόδια
  • (μένω) στο πόδι : μένω όρθιος επειδή δεν έχω χρόνο (επειδή με χρειάζονται κάθε τόσο)
Ολόκληρη τη βραδιά την πέρασε στο πόδι.
Μόλις τον είδε, του κόπηκαν τα πόδια.
  • (μπερδεύομαι) στα πόδια (κάποιου) : είμαι διαρκώς κοντά σε κάποιον
Πήγαινε να παίξεις αντί να είσαι διαρκώς στα πόδια μου!
Άντε πάλι, ο γιος του πήρε πόδι κι από την καινούργια του δουλειά!
  • (πατάω/περπατάω) στις μύτες των ποδιών μου (ή στα νύχια μου : περπατώ προσπαθώντας να κάνω όσο το δυνατό λιγότερο θόρυβο
Μπήκε στο δωμάτιό τους στις μύτες των ποδιών του για να μην τους ξυπνήσει.
Πάτα πόδι, μην τον αφήνεις να κάνει ό,τι θέλει!
Έπεσε στα πόδια του και τον παρακάλεσε να βρει μια θέση στο γιο του.
  • σέρνω τα πόδια μου : περπατώ αργά επειδή είμαι πολύ κουρασμένος
Έσερνε τα πόδια του, ήταν ψόφιος απ'την κούραση!
  • το βάζω στα πόδια : φεύγω τρέχοντας επειδή φοβάμαι
Μόλις τον είδε, το έβαλε στα πόδια.
  • του έχει βάλει τα δυο πόδια σ'ένα παπούτσι : τον διευθύνει, έχει απόλυτη εξουσία πάνω του
Η γυναίκα του τούχει βάλει τα δυο πόδια σ'ένα παπούτσι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου