Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2009

Redewendungen mit dem Wort -Auge

Εκφράσεις

  • άνοιξε τα μάτια σου : δες την πραγματικότητα, ξύπνα
  • βγάζω τα μάτια μου : παρεκτρέπομαι
  • βγάζω τα μάτια μου μόνος μου : με τα λάθη μου προκαλώ την καταστροφή μου
  • για τα μάτια (του κόσμου) : για να τηρηθούν τα προσχήματα
  • για τα μάτια σου μόνο : μόνο για χάρη σου
  • γυαλίζει το μάτι μου : έχω την όψη τρελού
  • γύρισε το μάτι μου : θύμωσα, εκνευρίστηκα, βγήκα εκτός εαυτού
  • δε μου γεμίζει το μάτι : δε μου φαίνεται ικανός, δε μου εμπνέει εμπιστοσύνη
  • έκανα μαύρα μάτια : πέρασε καιρός από τότε που...
  • έχω μάτι : έχω την ικανότητα να διακρίνω κάτι που δεν είναι προφανές
  • έχω τα μάτια μου δεκατέσσερα : προσέχω πάρα πολύ
  • έχω στο μάτι : εποφθαλμιώ
  • κάνω τα γλυκά μάτια : ερωτοτροπώ, φλερτάρω
  • κάνω τα στραβά μάτια : κάνω πως δεν βλέπω ή πως δεν καταλαβαίνω
  • κλείνω τα μάτια μου : αδιαφορώ ή πεθαίνω (αναλόγως)
  • κόβει το μάτι του : είναι παρατηρητικός
  • μαυρίζει το μάτι μου : κουράζομαι, αποκάμνω
  • με γυμνό μάτι : χωρίς οπτικό βοήθημα
  • με μισό μάτι : χωρίς συμπάθεια
  • με το μάτι : υπολογισμός χωρίς μέτρηση
  • μου άνοιξε τα μάτια : μου έδειξε το σωστό
  • μου χτύπησε στο μάτι : τράβηξε την προσοχή μου
  • μπαίνω στο μάτι κάποιου : ενοχλώ κάποιον ή τον κάνω να ζηλέψει
  • παίρνω τα μάτια μου (ή τον ομματιών μου) και φεύγω : αποχωρώ απογοητευμένος
  • ρίχνω στάχτη στα μάτια : αποπροσανατολίζω
  • στο μάτι του κυκλώνα : στο επίκεντρο της καταστροφής
  • τα μάτια σου τέσσερα/δεκατέσσερα : πρόσεξε!
  • το είδα με τα μάτια μου : ήμουν αυτόπτης μάρτυρας, ήμουν παρών όταν έγινε
  • το έχει σαν τα μάτια του : το προσέχει πολύ
  • το κακό μάτι : το βάσκανο και η ζήλια
  • τον έχω πάρει με κακό μάτι : τον έχω αντιπαθήσει
  • φάτε μάτια ψάρια (και κοιλιά περίδρομο) : χόρτασε με το μάτι αυτό που δεν μπορείς να αποκτήσεις

Παροιμίες

  • άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας
  • καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα
  • μάτια που δε βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται
  • το γινάτι βγάζει μάτι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου