Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2008

Rechtschreibung---Regeln

PROBLEMATISCHE BEREICHE 1) -o- 2) -e- 3) -i-

-o-

ο

neutra / adj

το δέντρο

το ακριβό αυτοκίνητο

το βιβλίο

το δύσκολο πρόβλημα

το γραφείο

το όμορφο ρούχο

Adverbien

αύριο

περισσότερο

τόσο

λίγο

πιο

όλο

μόνο

πόσο

τουλάχιστο

exclamations

αντίο

μπράβο

αλίμονο

prepositions

από

προ

υπό


ω






verbs

έχω

ξέρω

παίζω

βλέπω

verbs -ωνω

παγώνω

μαλώνω

κρυώνω

θα παγώσω

θα μαλώσω

θα κρυώσω

πάγωσα

μάλωσα

κρύωσα

έχω παγώσει

adverbien

ακριβώς

διαρκώς

κυρίως

αλλιώς

εντελώς

όμως

αμέσως

επομένως

πάντως

απλώς

ευτυχώς

-πως

ασφαλώς

ευχαρίστως

κάπως

βεβαίως

ίσως

μήπως

δίχως

καθώς

όπως


γύρω

εδώ

έξω

κάτ

πάνω

πίσω

conjunk

λόγω

ενώ











-e-

ε

verben

έχουμε, έχετε βλέπουμε, βλέπετε

καθόμαστε

κάθεστε

γράψε, γράψτε

πήγαινε, πηγαίνετε

πάρε, πάρετε

-ένω

δένω

μένω

πλένω

conjunk

άλλωστε, είτε, ούτε, ώστε

prepositionen

με, σε

adverbien

άλλοτε, απόψε, άραγε, κάποτε, πάντοτε, τότε

pronomina

κάθε, τίποτε

αι

verben

είμαι, είσαι, είναι

κάθομαι, κάθεσαι, κάθεται, κάθονται

verben-αίνω

μαθαίνω

πηγαίνω

καταλαβαίνω

κατεβαίνω

μπαίνω

βγαίνω

αρρωσταίνω

πεθαίνω

conjunctions

και










-i-

ι

neutra

το παιδί, το σκυλί, το γατί, το σπίτι, το μάτι, το χέρι

verben-ίζω

καθαρίζω, θα καθαρίσω, καθάρισα, έχω καθαρίσει

βαδίζω, θα βαδίσω, βάδισα, έχω βαδίσει

γεμίζω, θα γεμίσω, γέμισα, έχω γεμίσει

μαυρίζω, θα μαυρίσω, μαύρισα, έχω μαυρίσει

χωρίζω, θα χωρίσω, χώρισα, έχω χωρίσει

adverbien

απέναντι, αγγλιστί, μαζί, πάλι, πέρσι, πλάι, πράγματι

conjunctions

γιατί, διότι, ότι

prepositions

αντί, επί, μέχρι, περί

adjectives-ικος

αρχικός, μαγικός, φιλικός, ευγενικός, ιστορικός

η

feminina

+ adjektiven

η κόρη, η αδερφή, η αρχή,

η μικρή μαθήτρια, η χαζή ερώτηση, η ακριβή τσάντα

adverbien

ακόμη, ήδη, υπόψη


verbindungen

επειδή

οι

masculina + adjektiven

plural

οι δάσκαλοι

οι γιατροί

οι θεατρίνοι

οι γρήγοροι αθλητές

οι κακοί μαθητές

οι καλοί μουσικοί

ει

verben

έχεις

έχει

γράφεις

φράφει

βλέπεις

βλέπει

διαβάζεις

διαβάζει

feminina

-ση

plural

ερώτηση

ερωτήσεις

απάντηση

απαντήσεις

λύση

λύσεις

πράξη

πράξεις

λέξη

λέξεις

σκέψη

σκέψεις

άρνηση

αρνήσεις

λήξη

λήξεις

υ

adverbien

αναμεταξύ, αντίκρυ, πολύ

neutra

το βράδυ, το δάκρυ, το δίχτυ, το δόρυ, το άστυ


άβυσσος, άγκυρα, βούτυρο, βυθός, γδύνω, γυναίκα

δύναμη, θυμός, μύθος, ξύλο, τύχη, φύση, ψυχή

feminina

-σύνη

αξιοσύνη

αδελφοσύνη

βιασύνη

καπατσοσύνη

ελεημοσύνη

εμπιστοσύνη

ευγνωμοσύνη

νοημοσύνη

νοικοκυροσύνη

ρωμιοσύνη

adjektiven–ύς

komparativen

–ύτερος

βαρύς

βαρύτερος

ελαφρύς

ελαφρύτερος

ευρύς

ευρύτερος

μακρύς

μακρύτερος

οξύς

οξύτερος

πλατύς

πλατύτερος

παχύς

παχύτερος

φαρδύς

φαρδύτερος











RECHTSCHREIBUNGREGELN / ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ

PROBLEMATISCHE BEREICHE 1) -o- 2) -e- 3) -i-

ο

maskulina

nomina / adj

neutra / adjektiven

adverbs

exklamation

prepositionen

oαδερφός

o δάσκαλος

o γιατρός

oκύριος

μόνος

εξυπνος

όμορφος

γρήγορος

το δέντρο

το βιβλίο

το γραφείο

το ακριβό αυτοκίνητο

το δύσκολο πρόβλημα

το όμορφο ρούχο

αύριο

λίγο

μόνο

πιο

πόσο

τόσο

όλο

τουλάχιστο

εκτός

προπαντός

λοιπόν

αντίο

μπράβο

αλίμονο

από

προ

υπό

ω

verben

verben -ωνω

adverbien

adverbien-ως

conjunkt

έχω

ξέρω

παίζω

βλέπω

παγώνω

μαλώνω

κρυώνω

μεγαλώνω

θα παγώσω

θα μαλώσω

θα κρυώσω

θα μεγαλώσω

πάγωσα

μάλωσα

κρύωσα

μεγάλωσα

έχω παγώσει

έχω μαλώσει

έχω κρυώσει

έχω μεγαλώσει

γύρω

εδώ

έξω

κάτω

πάνω

πίσω

ακριβώς

αλλιώς

αμέσως

απλώς

ασφαλώς

βεβαίως

δίχως

διαρκώς

εντελώς

επομένως

ευτυχώς

ευχαρίστως

ίσως

καθώς

κυρίως

όμως

πάντως

-πως

κάπως

μήπως

όπως

λόγω

ενώ

ε

verben

conjunkt

prepositionen

adverbien

pronomina

έχουμε, έχετε βλέπουμε, βλέπετε

καθόμαστε

κάθεστε

-ένω

δένω

μένω

πλένω

άλλωστε

είτε

ούτε

ώστε

με

σε

άλλοτε

απόψε

άραγε

κάποτε

πάντοτε

τότε

κάθε

τίποτε

γράψε, γράψτε

πήγαινε, πηγαίνετε

πάρε, πάρετε











αι

verben

verben-αίνω

conjuktionen

είμαι

είσαι

είναι

κάθομαι

κάθεσαι

κάθεται

κάθονται

μαθαίνω

πηγαίνω

καταλαβαίνω

κατεβαίνω

μπαίνω

βγαίνω

αρρωσταίνω

πεθαίνω

και


ι

neutra

verben-ίζω

adverbien

conjunctions

prepositionen

adjektiven

-ικος

το παιδί

το σκυλί

το γατί

το σπίτι

το μάτι

το χέρι

καθαρίζω,

θα καθαρίσω, καθάρισα,

έχω καθαρίσει

βαδίζω,

θα βαδίσω, βάδισα,

έχω βαδίσει

γεμίζω,

θα γεμίσω, γέμισα,

έχω γεμίσει

μαυρίζω,

θα μαυρίσω, μαύρισα,

έχω μαυρίσει

χωρίζω,

θα χωρίσω, χώρισα,

έχω χωρίσει

απέναντι

αγγλιστί

μαζί

πάλι

πέρσι

πλάι

πράγματι

γιατί

διότι

ότι

αντί

επί

μέχρι

περί

αρχικός

μαγικός

φιλικός ευγενικός ιστορικός

η

feminina

+ adjektiven

adverbien

conjunktionen

η κόρη

η αδερφή

η αρχή

η μικρή μαθήτρια

η χαζή ερώτηση

η ακριβή τσάντα

ακόμη

ήδη

υπόψη

επειδή

οι

maskulina

masculina, adjektiven

οι δάσκαλοι

οι γιατροί

οι θεατρίνοι

οι γρήγοροι αθλητές

οι κακοί μαθητές

οι καλοί μουσικοί

ει

verben

feminina

-ση

plural

adjektiven

-ης, -ης, -ες

plural

έχεις

έχει

γράφεις

γράφει

βλέπεις

βλέπει

διαβάζεις

διαβάζει

ερώτηση

ερωτήσεις

απάντηση

απαντήσεις

λύση

λύσεις

πράξη

πράξεις

λέξη

λέξεις

σκέψη

σκέψεις

άρνηση

αρνήσεις

λήξη

λήξεις

(ο διεθνής, η διεθνής, το διεθνές)

οι διεθνείς σχέσεις

(ο ακριβής, η ακριβής, το ακριβές)

οι ακριβείς μετρήσεις

(ο υγιής, η υγιής, το υγιές)

οι υγιείς μαθητές

(ο διαρκής, η διαρκής, το διαρκές)

οι διαρκείς καθυστερήσεις

(ο αγενής, η αγενής, το αγενές)

οι αγενείς άνθρωποι





υ

adverbien

neutra

in the stem

of many words

feminina

-σύνη

adjektiven–ύς

komparativen

–ύτερος

αναμεταξύ

αντίκρυ

πολύ

το βράδυ

το δάκρυ

το δίχτυ

το δόρυ

το άστυ

άβυσσος

άγκυρα

βούτυρο

βυθός

γδύνω

γυναίκα

δύναμη

θυμός

μύθος

ξύλο

τύχη

φύση

ψυχή

αξιοσύνη

αδελφοσύνη

βιασύνη

καπατσοσύνη

ελεημοσύνη

εμπιστοσύνη

ευγνωμοσύνη

νοημοσύνη

νοικοκυροσύνη

ρωμιοσύνη

βαρύς

βαρύτερος

ελαφρύς

ελαφρύτερος

ευρύς

ευρύτερος

μακρύς

μακρύτερος

οξύς

οξύτερος

πλατύς

πλατύτερος

παχύς

παχύτερος

φαρδύς

φαρδύτερος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου